Spis treści

Barometr e-commerce: marzec 2025 pod lupą. Czy świat cyfrowy wraca na ścieżkę wzrostu?
Co?
Barometr e-commerce (BaseLinker Index) w marcu 2025 osiągnął wartość 153 punktów, co oznacza spory wzrost zarówno w ujęciu miesięcznym, jak i rocznym.
Dlaczego?
Wzrost barometru wskazuje na dynamiczne ożywienie sprzedaży internetowej w Polsce, po relatywnie słabszym lutym. To także sygnał, że konsumenci z nową energią wracają do świata cyfrowych zakupów.
Dla kogo?
Dla właścicieli sklepów internetowych, menedżerów e-commerce, marketerów, agencji i analityków zajmujących się handlem online i strategią cyfrową.
Rekordowy wynik: 153 pkt w marcu 2025
W marcu 2025 BaseLinker Index, czyli nasz branżowy barometr e-commerce, osiągnął poziom 153 pkt. To:
- +33 pkt w porównaniu do lutego 2025 (120 pkt), czyli +27,5% miesiąc do miesiąca (m/m)
- +17 pkt w porównaniu do marca 2024 (136 pkt), czyli +12,5% rok do roku (r/r)
To najlepszy marcowy wynik w historii tego indeksu – oraz najwyższy miesięczny wzrost od czasów pandemii. Świat e-commerce w Polsce wchodzi w fazę dynamicznego ożywienia.
Barometr e-commerce (BaseLinker Index) to narzędzie analityczne publikowane co miesiąc przez firmę BaseLinker (OMS), bazujące na danych sprzedażowych z ponad 3000 sklepów internetowych działających w systemie BaseLinker. Sam BaseLinker Index oraz metodologia liczenia tego wskaźnika została opisana tutaj: Co to jest BaseLinker Index?
Co wpłynęło na ten wynik?
Marcowe odbicie to efekt kilku czynników:
- Sezonowość – wzrost sprzedaży w kategoriach dom, ogród, sport, moda
- Lepsza sytuacja makro – spadek inflacji i powrót stabilności konsumenckiej
- Lepsze przygotowanie sklepów internetowych – promocje, kampanie, optymalizacje
- W konsekwencji nastąpił wzrost zamówień o 8,5% – internauci ruszyli więc na zakupy online,
- Wzrosła wartość koszyka wzrosła o 3,2% to dobra wiadomość dla wszystkich e-biznesów, kiedy koszyk zakupowy rośnie.
Co to oznacza dla właścicieli sklepów internetowych?
BaseLinker Index staje się coraz ważniejszym narzędziem do planowania działań i analizowania sezonowości. Wzrost w marcu o +12,5% m/m może być impulsem do:
- Zwiększenia budżetów reklamowych i testowania nowych formatów kampanii.
- Wprowadzenia wiosennych nowości produktowych z większą pewnością.
- Wzmocnienia działań SEO i UX na stronie sklepu.
- Dodatkowej analizy branżowej, w której działa dany e-biznes.
- Skorzystania z naszej usługi – bezpłatnej konsultacji, preaudytu e-commerce, aby upewnić się, że Twój sklep internetowy jest gotowy na wzrosty.
- Dostosowania oferty do zmieniającego się popytu.
- Uruchomienia wiosenne kampanii Google Ads i działania content marketingowe.
- Postawienia na rozwój sklepu www – nowe kategorie, opisy, UX.
- Przygotowania swojej firmy pod względem logistycznym na kolejne lepsze miesiące sprzedaży.
Dlaczego to ważne dla strategii w handlu online?
Tak dynamiczny wzrost sprzedaży internetowej w marcu to wyraźny sygnał dla firm, że warto teraz:
- Intensyfikować działania reklamowe (Google Ads, remarketing, kampanie sezonowe).
- Wdrożyć odpowiednią strategię e-commerce opartą na danych.
- Zainwestować w rozwój sklepu internetowego – UX, SEO, content, oferty specjalne i promocje.
Co dalej? Jaka będzie dalsza część wiosny?
Jeśli dynamika wzrostu utrzyma się również w kwietniu, to możemy spodziewać się bardzo silnego II kwartału, statystycznie maj jest zdecydowanie mocniejszy od kwietnia. Warto monitorować kolejne publikacje barometru e-commerce (BaseLinker Index) i dostosowywać strategię sprzedaży w czasie rzeczywistym.
Chcesz dowiedzieć się więcej?
Napisz do nas i dowiedz się, jak wprowadzić podobne funkcjonalności w swoim sklepie internetowym.
Przeczytaj inne informacje na temat innowacji w świecie cyfrowym.
Zapisz się na newsletter

marcin stadnik
doradca e-commerce
Autor to menedżer z wieloletnim doświadczeniem w obszarze e-commerce, strategii sprzedażowej i content marketingu. Praktyk i doradca w świecie cyfrowym z ponad 15-letnim doświadczeniem w projektach e-commerce, strategii sprzedażowej i rozwoju biznesu online oraz z 25-letnim doświadczeniem w szeroko pojmowanej dystrybucji (offline i online). Specjalizuje się w tworzeniu oraz wdrażaniu skutecznych rozwiązań dla sklepów internetowych, wspierając firmy w rozwoju ich obecności w świecie cyfrowym. Współtworzy odpowiednie strategie dla e-biznesów, prowadzi audyty i nadzoruje działania marketingowe – zawsze łącząc wiedzę analityczną z rynkową praktyką. Jest autorem i współautorem treści publikowanych na stronie swiatcyfrowy.pl – powstałych na bazie wieloletniej praktyki doradczej, analitycznej i operacyjnej. Tworzone materiały mają na celu dostarczenie rzetelnej, wartościowej wiedzy, która realnie wspiera rozwój biznesów online. Są tu treści, które powstały z myślą o realnych wyzwaniach i potrzebach firm działających w środowisku e-commerce (świata cyfrowego).