Czym jest strategia e-commerce? jak ją stworzyć? dlaczego jest ważna dla każdego e-biznesu?
Czy posiadasz sklep online, stronę internetową, a może jesteś aktywny w mediach społecznościowych lub sprzedajesz na platformach typu marketplace, ale nadal nie osiągasz zamierzonych efektów? Właśnie na takie pytanie powinna odpowiedzieć Ci Twoja strategia e-commerce. Każdy przedsiębiorca rozpoczynający lub chcący rozwinąć swój biznes w sieci powinien takową posiadać.
Z poniższego artykułu dowiesz się:
Z poniższego artykułu dowiesz się:
nieświadomość tego jak strategia sklepu internetowego jest ważnym elementem w drodze do sukcesu twojego sklepu www może naprawdę zaszkodzić. brak zorganizowania, brak celów, brak planów, a zwłaszcza brak strategii e-commerce wpływają negatywnie na twój biznes. nie wspominając o tym, że nieodłączną częścią twojej nowej strategii e-commerce jest przygotowany wcześniej audyt e-commerce, czyli tzw. analiza e-commerce pod wieloma względami, która powie tobie, gdzie jesteś dziś z twoim e-commerce oraz m.in. powie ci także, jakie posiadasz silne strony i słabe twojego e-biznesu, a jakie są szanse i zagrożenia w otoczeniu biznesowym. możesz także – zanim zdecydujesz się na wydanie środków na pełny i profesjonalny audyt e-commerce – skorzystać z oferty świata cyfrowego i zamówić darmowy pre-audyt e-commerce – prostsza oraz zdecydowanie mniej pojemna opcja, ale która już udzieli ci część odpowiedzi, co się dzieje nie tak z twoim e-commerce, co należy (wstępnie) wykonać oraz… że zapewne potrzebujesz jednak pełnego audytu oraz nowej strategii e-commerce.
Co to jest strategia e-commerce (strategia sklepu internetowego)?<
Strategia e-commerce to nic innego jak kompleksowy, spójny oraz określony w czasie plan działań, który dana organizacja tworzy, by skutecznie, ale efektywnie kosztowo osiągnąć założone cele na rynku e-commerce. Zazwyczaj takim celem jest osiągnięcie odpowiedniego poziomu sprzedaży internetowej, ale może to być także pozyskanie nowych klientów czy zwiększenie ich lojalności wobec naszej marki (co de facto przekłada się z reguły i tak na sprzedaż, czyli na zysk firmy). Strategia e-commerce obejmuje wiele aspektów działalności internetowej. W skrócie, odpowiednio przygotowana strategia e-commerce stanowi fundament sukcesu na rynku internetowym. Jeżeli jesteś posiadaczem sklepu internetowego, ale nie przynosi on zamierzonych rezultatów lub dopiero zastanawiasz się nad założeniem nowego e-commerce, zgłoś się do nas a na pewno rozwiejmy wszystkie Twoje wątpliwości dotyczące e-biznesu i pomożemy osiągnąć Twoje cele.Jak stworzyć strategię e-commerce?
Aby stworzyć kompletną i skuteczną strategię e-commerce trzeba wykonać kilka kroków. Pierwszym i najważniejszym jest przeanalizowanie obecnej sytuacji, czyli gdzie jesteśmy, w jakim miejscu znajduje się Twój e-commerce. Obiektywnie należy wskazać mocne, ale także słabe strony biznesu online oraz warto rozważyć odpowiednio szanse oraz zagrożenia dla naszego e-biznesu. Tutaj najlepszym rozwiązaniem jest profesjonalny audyt e-commerce, który powie Ci, gdzie dziś jest Twój e-commerce. Następnym, ale również istotnym elementem jest analiza rynku: poznanie działań Twojej konkurencji (analiza konkurencji), aktywności klientów w kanale online, analiza istniejących kanałów sprzedaży internetowych, źródeł ruchu, jak i całego e-otoczenia biznesowego pomoże określić Ci kierunek w jakim powinien iść Twój biznes. Sporo pracy nieprawdaż? Świat cyfrowy doskonale to rozumie, a nie każdy jest na bieżąco z najnowszymi trendami e-commerce oraz nie każdy posiada odpowiednie doświadczenie w takim wyzwaniu, jakim jest strategia e-commerce. I to jest właśnie cel naszego istnienia oraz działania – pomagamy zarówno firmom, które dopiero zaczynają swoją przygodę z e-biznesem, ale także takim firmom, które stanęły w miejscu albo trafiły na nieodpowiednich doradców, „dzięki” którym wydali mnóstwo środków finansowych oraz poświęcili sporo czasu, a nie mają efektów. Napisz do nas – to nic nie kosztuje, niezobowiązująco porozmawiamy, a także przedstawimy prosty, lecz ciekawy i dający pierwsze szybkie wnioski, pre-audyt e-commerce. Kolejnym krokiem jest zdefiniowanie grupy docelowej, czyli potencjalnych klientów Twojego sklepu internetowego, a następnie skupimy się na bardziej technicznych aspektach strategii: wybranie odpowiednich kanałów sprzedaży, wybór i wdrożenie niezbędnych technologii, pomoc z aspektami logistycznymi oraz inne kluczowe tematy. Nie zapominajmy o tym, że rynek zmienia się w szybkim tempie, a rynek e-commerce zmienia się w zawrotnym tempie. Dlatego ważne jest śledzenie najnowszych trendów e-commerce. A w branży e-commerce trendy pojawiają się i zmieniają się często i szybko (wystarczy wspomnieć algorytm wyszukiwania Google…). Poza tym na pewno słyszałeś o kontent marketingu czy seo i pozycjonowaniu. To są podstawowe narzędzia zwiększania widoczności Twojego e-commerce oraz generowania ruchu do sklepu – ruchu organicznego. Współpracując z nami można być pewnym, że regularnie będziemy informować Cię o wynikach oraz efektach wdrażania strategii, dzięki czemu na bieżąco, będziemy w stanie wychwycić błędy oraz znaleźć na nie rozwiązanie.Dlaczego strategia e-commerce jest niezbędna dla sklepu www?
Strategia e-commerce jest ważna i niezbędna, abyś – jak w każdym przedsięwzięciu miał plan, narzędzia, harmonogram jak uzyskać swoje cele, a zwłaszcza, abyś mógł odpowiednio rozdysponować swoje zasoby (zawsze ograniczone). Oprócz tego, że strategia e-commerce jest ona niezbędna dla skutecznego funkcjonowania w dzisiejszym konkurencyjnym świecie e-biznesu, zapewni Ci także:-
-
-
-
- niższe koszty przy lepszych efektach,
- lepszą obsługę klienta;
- zwiększenie widoczności w sieci;
- rozwój marki oraz świadomości Twojej marki w sieci;
- analizę danych (biznes online generuje ich ogromne ilości danych);
- zwiększenie lojalności wśród Twoich klientów;
- bezpieczeństwo danych Twoich oraz klientów;
- możliwość łatwiejszego dotarcia na rynki międzynarodowe (jeśli oczywiście jest to strategicznie sensowne).
-
-
-
Jakie jest znaczenie segmentacji, dywersyfikacji kanałów sprzedaży oraz dywersyfikacji źródeł ruchu dla e-commerce?
Tworząc strategię e-commerce nie zapominajmy o segmentacji rynku, która pomoże skupić się na konkretnych grupach klientów, a to sprawi, że lepiej ich zrozumiesz, dostosujesz ofertę jak i działania marketingowe oraz komunikację. Segmentacja pomaga także w personalizacji oraz hiperpersonalizacji doświadczeń zakupowych, optymalizacji strategii i zarządzaniu zasobami. Dzięki temu zaoszczędzisz zarówno czas, jak i pieniądze. poza tym bardzo ważna jest identyfikacja i wdrożenie różnych źródeł ruchu, które są kluczowym elementem strategii e-commerce, ponieważ wpływają na zwiększenie widoczności sklepu internetowego oraz przyciąganie potencjalnych klientów. to dosyć prosta „matematyka”: więcej źródeł ruchu – także bezpieczniej, większa sprzedaż, a także większy wybór tego ruchu, który będzie najbardziej rentowny. Skuteczne wykorzystanie różnorodnych źródeł ruchu przełoży się na większą świadomość marki, zwiększenie ruchu na stronie oraz generowanie konwersji. jako doradca e-commerce Będziemy je także monitorować i optymalizować, aby efektywnie budować obecność online i rozwijać działalność e-commerce. Dlaczego dywersyfikacja kanałów sprzedaży jest ważna? po pierwsze można założyć, że zawsze – w każdej strategii biznesu czy e-biznesu – dywersyfikacja powinna być obecna, z punktu widzenia bezpieczeństwa biznesu. Bo – retorycznie – czyż stół, który posiada cztery nogi, nie jest bardziej stabilny, niż stół z trzema nogami? Oczywiście wyzwaniem jest pogodzenie naszych ograniczonych zasobów ze zbyt szeroką dywersyfikacją. po drugie, W biznesie e-commerce z racji specyfiki tego sposobu prowadzenia biznesu, zawsze chodzi o skalowanie:-
-
-
-
- nie ma ograniczeń w ofercie,
- nie ma ograniczeń w ilości klientów,
- nie ma ograniczeń w sprzedaży,
- nie ma ograniczeń geograficznych etc.
- w ogóle praktycznie nie ma ograniczeń
- jedynie nasze zasoby są ograniczone.
-
-
-